Павітропана Екадаши

Юдхіштхіра Махараджа сказав: «О Мадхусудана, який убив демона Мадху, будь ласка, будь милостивий до мене і опиши екадаші двох світлих тижнів місяця шравана (липень-серпень)».

Всевишній Господь, Шрі Крішна відповів: «Добре, о цар, Я з радістю повідаю тобі його славу, бо просто слухаючи про цей священний екадаші людина отримує те ж благо, що і від жертвопринесення коня. На зорі Двапара-юги жив цар на ім’я Махіджіта, що правив царством Махішматі-пури. У нього не було сина і тому все царство здавалося йому похмурим. Сімейна людина без сина не знаходить щастя ні в цьому житті, ні в наступному (1). Довго цар дуже старався набути його, але безуспішно. Дивлячись як пролітають роки, цар вельми стривожився. Одного разу він сказав на зборах своїх радників: «Я не здійснював гріхів у цьому житті і в моїй скарбниці немає багатств, здобутих нечесним шляхом. Я ніколи не зазіхав на шанування напівбогів або брахманів. У війнах з іншими царствами я слідував правилам і приписам військового мистецтва і дбав про підданих як про своїх дітей. Я карав навіть родичів, якщо вони переступали закон, і якщо мій ворог був вихований і релігійний, я вітав його. О двічінародженний, хоча я релігійна людина і дотримуюсь приписами Вед, у моєму будинку немає сина. Милостиво відкрийте мені причину цього».

Вислухавши царя, брахмани порадилися і для його блага відвідали ашрами великих святих. Зрештою вони прийшли до мудреця, який був аскетичний, чистий, самозадоволений і суворо дотримувався обітницями посту. Він повністю володів почуттями, переміг гнів і був досвідчений у скоєнні запропонованих обов’язків. Звичайно ж, цей великий мудрець був обізнаний у знанні Вед і тривалість його життя дорівнювала життя самого Господа Брахми. Його звали Ломаша Ріші і він знав минуле, сьогодення і майбутнє. По завершенню кожної кальпи з його тіла випадав один волос (2). Брахмани-радники царя з великою радістю наблизилися до нього і один за одним висловили свою смиренну повагу.    Зачаровані цією великою душею, радники царя Махіджіти висловили йому свою повагу і з великою пошаною сказали: «Тільки завдяки величезній удачі, о мудрець, ми змогли побачити тебе».    Ломаша Ріші запросив їх сісти і сказав: «Милостиво відкрийте мені, навіщо ви прийшли сюди. Чого ви хочете від мене? Я повинен зробити все, щоб вирішити ваші проблеми, бо у таких святих, як я, тільки одна мета: допомагати іншим. У цьому немає сумніву

Представники царя сказали: «Ми прийшли до тебе, о великий мудрець, щоб просити допомогти нам вирішити дуже серйозну проблему. О мудрець, ти подібний Господу Брахмі. Звичайно ж, у всьому світі немає більшого мудреця. У нашого царя, Махіджіти, немає сина, хоча він підтримує і захищає нас як своїх синів. Бачачи, що без сина він такий нещасний, ми дуже засмутилися, о мудрець, тому вирушили в ліс, щоб здійснювати аскезу. На наше щастя ми потрапили до тебе. Завдяки даршану з тобою, виконуються бажання і справи всіх. Тому ми покірно просимо тебе розповісти, як наш цар може знайти сина».    Вислухавши їх, Ломаша Ріші на мить поринув у глибоку медитацію і побачив минуле життя царя.    Потім він сказав: «В минулому житті ваш правитель був торговцем, і, вважаючи своє багатство недостатнім, здійснював гріховні вчинки. Торгуючи, він подорожував по багатьох селах. Якось опівдні, наступний за Екадаші, він відчував у дорозі сильну спрагу. Він підійшов до красивого ставка на краю села, але туди якраз підійшла корова з недавно народженим телям, через спеку вони також відчували сильну спрагу, але коли вони почали пити, торговець грубо відштовхнув їх і напився сам. Ця образа корови і теляти призвела до того, що у вашого царя тепер немає сина. Але добрі справи, вчинені ним у попередньому житті, дали йому правління мирним царством».    Вислухавши це, царські радники запитали: «О ріші, ми чули з Вед, що можна знищити вплив минулих гріхів, знайшовши благословення. Будь милостивий і дай нам настанову, як знищити гріхи царя. Будь ласка, яви йому свою милість, нехай у його родині народиться царевич».    Ломаша Ріші сказав: «У світлій половині місяця Шравана є екадаші, званий Путрада. В цей день всі ви, включаючи вашого царя, повинні поститися і не спати всю ніч, суворо дотримуючись правил і приписів.    Потім ви повинні передати царю благословення, отримане дотриманням цього поста. Якщо ви підете цим моїм повчанням, він незабаром набуде хорошого сина».    Всі радники царя дуже зраділи, почувши від Ломаша Ріші ці слова, і під їх керівництвом всі жителі Махішматі-пури, так само як і цар, постилися в екадаші, і на наступний день, в двадаші, жителі передали йому здобуте благословення. Завдяки цьому цариця завагітніла і незабаром народила чудового сина».    «О Юдхіштхіра, — завершив Господь Крішна. — Таким чином екадаші світлої половини місяця Шравана став відомий як Путрада («дарує сина»). Кожен, хто бажає щастя в цьому світі і в наступному, звичайно ж повинен поститися, уникаючи в цей день зернобобових. Хто б не слухав прославління Путрада екадаші, без сумніву, повністю очиститься від усіх гріхів, отримає в нагороду сина і після смерті досягне небес».    Так закінчується розповідь про славу Шравана-шукла екадаші, або Путрада Екадаші, з Бхавішья-Уттара Пурани.    Примітки: 1. На санскриті «син» — «путра». «Пу» — назва одного з адов, а «тра» означає «звільняти». Таким чином, слово «путра» означає «той, хто рятує з пекла під назвою Пу». Тому кожен одружений чоловік повинен мати хоча б одного сина і правильно навчати його. Так батько може бути звільнений від пекельних умов життя. Але ця вказівка не відноситься до щирих відданих Господа Вішну, Крішни, так як Господь стає їхнім сином, батьком і матір’ю.    Крім того, Чанакья Пандіта каже: «Істина — моя мати, знання — мій батько, запропоновані обов’язки — брат, милосердя — друг, спокій — дружина і прощення — мій син. Его шість членів моєї родини». Серед двадцяти шести основних якостей відданого Господа — прощення — найважливіше. Тому відданому треба дуже старатися розвинути цю якість. Тут Чанакья каже «прощення — мій син», і тому відданий Господа, навіть якщо він і знаходиться на шляху зречення, може дотримуватися Путрада екадаші і молитися про набуття «сина». 2. Одна Калпа, або 12 годин Господа Брахми, дорівнює 4 320 000 000 рокам. 3. Ломаша Ріші володіє всіма добрими якостями, тому він відданий Господа. Як йдеться в Шрімад-бхагаватам [5.18.12]: «У тому, хто непохитно служить Крішні, виявляються всі гідні якості Крішни і напівбогів. Однак у невідданих Верховної Особи Бога немає хороших якостей, тому що він через вигадки розуму загруз у матеріальному існуванні, зовнішньої енергії Господа».

If you found an error, highlight it and press Shift + Enter or click here to inform us.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *